Svar på din omogna kommentar.

Postat av: Anonym (självklart)
"se en neger naken?" jävlar tjejen, lite väl rasistiskt kanske?

Postat av: Erika
Till anonym: Hur är det rasistiskt? Menar du med att skriva "neger"? Dom kan säga svenne till oss osv. men vi kan inte säga neger? Vi menar ju inte ens något illa med det. Samma med negerboll, dom kan säga vitlök men vi kan inte säga negerboll?

Svar 2 av mig då: Haha alltså snälla lilla anonym, förklara för mig vart det rasistiska ligger i det jag skrev där?.. För jag förstår helt ärligt inte varför eller vad som är rasistiskt med det jag skrev. Och nej, jag söker inte något bråk här nu men jag blev ärligt förbannad över att du klickar in på min blogg, skriver en kaxig kommentar, anonymt, om att jag är rasistisk? Du känner inte mig!!! Och om det ligger något rasistiskt bakom det jag skrev vill jag gärna ha svar på det, tjejen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kanske va en kille?

2012-01-03 @ 03:10:21
Postat av: Anonym

Ordet neger anses vara racistiskt eftersom att de som va från Afrika kom till USA och blev slavar drf är det till och med straffbartpå vissa ställen.

2012-01-03 @ 11:00:25
Postat av: Erika

Är vi i USA? Är det straffbart i Sverige? Nej. Vi har tillräckligt vett till att aldrig kalla en mörk person neger to their face. Jag har många utländska vänner likaså har Ebba. Rasistiska är det sista vi är. T.ex en utländsk person driver med sig själv och sina kompisar med att kalla varandra "blatte" men om en svensk säger blatte så är det helt plötsligt rasistiskt? Om vi vill baka en jävla negerboll så gör vi det. Och INTE för att underminera mörka personer utan bara för att vi är sugna på negerbollar!



Och sen innan alla ebbas läsare som är moral tanter börja tjata om att det heter "chokladboll" så kolla upp i dom flesta receptböckerna, googla mm. För det heter negerboll. And that's that.

2012-01-03 @ 15:14:08
Postat av: Anonym

Kom in hit av en slump.. Det är faktiskt rasistiskt att säga neger och man kan inte skilja mellan Svenne och neger??? Svenne har inte historier bakom sig utan ordet neger har, de kallades dem när de slavade för länge sedan vilket är väldigt kränkande :)

2012-01-04 @ 00:48:50
Postat av: Anonym

/ sanita !

2012-01-04 @ 00:50:25
URL: http://ssanitas.blogg.se/
Postat av: Ebba

Det roliga är att "nigger" är det rasistiska ordet för dem mörkhyade. Neger är inte rasistiskt någonstans så bara sjukt töntigt av folk att hänga upp sig på det. Grym blogg btw!!

2012-01-04 @ 09:21:33
Postat av: Anonym

okej tjejen vi fattar du är svensk och egoistisk men för de behöver du fuck heller inte säga neger.du vet myyyyycket väl sj hur jävla förnedrande det är.i böckerna heter det chokladbollar kokos bollar,inte neger bollar du vill nu att vi ska kolla igenom varje jävla kockbok sen ser vi att det inte finns då kommer ni säga ni glömde någon bok.

Så öppna era ögonen och tänk på de som är från Afrika.skulle vilja sätta dig i den situationen sedan fråga dig,ebba&erika hur känns det? Just sayin

2012-01-04 @ 18:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback