Jag var tvungen att skriva av mig.

Måste få ur mig något jag har gått och bara samlat ihopa ångest över så sjukt länge nu att jag inte klarar av att hantera ångesten längre. Ångesten över mina lår, som ni alla säkert har läst så har alltid mina lår varit den kroppsdel jag varit minst nöjd över. Och vet ni ens varför? Det är pga. den dumma idealen som alla går efter att tjejer ska vara smala (inte för tunna och inte för tjocka, dom ska ha stora bröst, fina läppar, långt hår,platt mage och långa ben).. och vart har man fått detta ifrån? Jo, modeller... att alla modeller ska se ut så så och så, vilket har orsakat till att den perfekta tjejen ska se ut som just en modell. Så nu för att jag är waaay to far away ifrån modell-ben, med längden osv så ska folk få klaga på mig, dom ska få slänga ur sig att jag liknar en dvärg, en jävla tax, att jag har lår feta som elefantben. Frågan är då, ska jag klaga på alla överredigerade modeller som har kort överkropp? För det är just samma sak fast i en annan synvinkel, man bara gör det tvärtom med kroppen. För det finns ingenting som är fel och det finns ingenting som är rätt. Det är ingen som har sagt att man är perfekt för att man har kort överkropp och lång underkropp, och det är ingen som har sagt att man är operfekt för att man har liten underkropp och lång överkropp. Det är bara en slutsats vi alla har tagit.

Vet inte om ni ser vilket budskap jag vill få fram. Jag förstår bara inte hur alla kan leva med bilden i huvudet om att man har en perfekt kropp och det perfekta utseendet om man ser ut som en modell.Fuck no, säger jag. För det finns inte en person här i världen som är perfekt. Lägger ni bara märke till det så kommer ni alltid hitta ett ynka litet fel som inte följer idealen. Och det är bara så sjukt att man ska bli hånad över de sakerna som gör en unik, som gör en som ingen annan här i världen.

Så alla ni som är på den punkten nu då ni hatar att kolla er själv i spegeln för ni ser bara ert komplex (i mitt fall: mina lår) .. kolla runt omkring er i omgivningen, lägg märke till varenda person och så lovar jag dig att du kommer hitta ett fel på någon.. som ingen egentligen lägger märke till. Som bara du lägger märke till. Sen finns det idioter som försöker trycka ner en med ord (i mitt fall: elefantben, taxjävel,dvärg) men det är bara till att le åt idioten och tänka efter själv varför du är som du är. Och anledningen till varför du är som du är, är eftersom det inte finns någon annan på denna planet som är som du. Du är lyckligt lottad. Så skit i det dära, att gömma dina lår under handduken på stranden, på gympan. Försök inte gå utbrett som en riktig man för att dina lår inte ska gå ihopa. Det gör ingen nytta. Det som gör nytta är att älska ditt inre, så kommer ditt inre ge ditt yttre en chans. Och när tiden är inne och ditt inre kommer älska ditt yttre, då kommer du bara skratta åt dig själv för att du varit så patetisk över det komplex, eftersom du jämfört dig själv med något som inte existerar. Med något som har fått operera sina bröst för att dom ska bli stora, någon som har fått köra barnmats-dieten för att bli smala, någon som har fått skaffa botox i hela ansiktet- en modell. En modell som inte har lyckats älska sitt inre, som inte har insett det att.. du är speciell, så du borde älska dig själv precis så som du är.

Kommentarer
Postat av: Sara

Du har så rätt, så rätt min vän. Media världen trycker ner naturligt och "normalt" folk. Vem vill inte se ut som den där ursnygga bruden i ELLE typ? Bilden må va bra, men hennes väg dit, kan jag garantera har inte varit bra, hälsomsam eller enkel.. Vad får oss att tro att vi har t.ex. fula ben, ful näsa, för mycket fett på magen? De tre idioterna här i världen som säger det? Ja, men resten då? Alla de som säger hur vackra vi är? Räknas inte dem? Nej, för vi tar åt oss av det negativa. Vilket är ett fel vi som individer gör.

Go natural. All i'm sayin.

Love to you hooney. Och du? Du är världen vackraste, and so are your legs.

2011-12-08 @ 22:45:05
URL: http://saralouisegoransson.blogg.se/
Postat av: emelie nyberg

riktigt fint skrivet ebba! så sant så allt det du skrivet utom dina lår, det är verkligen inget fel på dom! du är jätte fin ebba det kan jag lova dig! puss

2011-12-08 @ 22:53:54
Postat av: Anonym

Ska jag va ärlig? Så älskar jag din kropp.

Seriously, din kropp är sjukt fin! (ta åt dig!!!)

Och alla som klagar osv, avundsjuka jävlar..

Men jag menar, vem är inte avundsjuk på ditt utseénde. Grymt fin ebba! Go girl

2011-12-08 @ 23:02:01
Postat av: Anonym

Ebba känner dig inte men du har din skönhet vi har våran alla är fina på olika sätt ingen kan vara som dig och ingen kan vara som mig eller någon annan.vi alla är olika hur hade det sätt ut om vi alla va likadana?helt fuckt up.be yourself girl beacuse that's the right way.

2011-12-09 @ 10:37:29
Postat av: vilmalouisedavidsson

Fan vad du är awesome!!!!

2011-12-09 @ 11:44:51
URL: http://vilmalouisedavidsson.devote.se
Postat av: annie

Sjukt bra skrivit Ebba! Hatar själv mina lår och det är pga samma sak. Jag vet hur det känns, och ibland har jag till och med mått dåligt över dem. Har även fått höra sjuka saker, man får tänka att personen som säger detta är bara så jävla feg, feg och kanske avundjsuk på allt det andra fina man har, folk som letar fel äcklar mig.

Tack för denna texten, mådde bättre av det !

2011-12-09 @ 16:07:57
URL: http://lifeofanniie.blogg.se/
Postat av: Anonym

ebba skit i dom idioterna, dom vet inte vad dom snackar om!

du är perfekt som du är för du är inte som någon annan!

jag älskar din kropp haha låter fel,

men ja du fattar!

du är riktigt snygg, fortsätt som du gör!

du är grym och lätt en förebild för mig.

puss på dig!

2011-12-09 @ 16:24:40
Postat av: Joanna

Du är grym Ebba!

2011-12-09 @ 16:58:40
URL: http://joannalicious.blogg.se/
Postat av: Anonym

skit i vad dom idioterna säger ebba, du är perfekt som du är just för att du är som du är!

jag älskar din kropp kan låta lite fel, men haha du fattar.

du är sinnessnygg & en stor förebild för mig!

fortsätt som du gör, du är grym!

puss på dig!

2011-12-09 @ 18:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback