Svar på tal

Anonym:
Hej! Har läst din blogg ett tag nu och jag tycker du verkar som en fantastisk tjej. Jag tycker du är otroligt söt och det verkar som om du lever ett bra liv.
Jag undrar bara hur ofta du och din pojkvän brukar umgås. Jag har själv problem med min kille och tänkte kanske att du kan ge tips på hur man kan få förhållandet att fungera. Min pojkvän klagar ofta på att vi inte träffas så ofta, vilket jag kan hålla med om. Men det är så mycket just nu med skola osv för min del..
Tack för hjälpen så länge :)

Svar:

Hejsan! Gud vad kul. Blir så rörd, tack så hemskt mycket! Du har uppfattat mitt liv helt rätt, jag lever ett jätte bra liv vilket min pojkvän är en stor orsak av. Jag och min pojkvän träffas så ofta det bara går, jag kan inte säga exakt hur ofta vi brukar träffas eftersom det beror helt på från vecka till vecka. Vi träffas så mycket det bara går, det kvittar om vi bara kan träffas två timmar eller en hel dag så tar vi vara på den tiden vi har med varandra (sen smsar vi ju från vi vaknat till vi somnar varje dag också). Men som sagt, så fort det inte finns något annat emellan så träffas vi.

Tips på hur ett förhållande kan funka är faktiskt väldigt svårt att säga eftersom allas förhållande är olika, men att lita på varandra är nummer ett. Det är regeln för allas förhållande tycker jag, sen är det upp till er två om ni verkligen vill vara med varandra och vill kämpa för att få det bra. Om det är just att ni inte träffas så ofta som gör ert förhållande ofunkbart så se till att hitta möjliga lösningar för båda. Där finns alltid saker som kommer emellan, bl.a läxor/skolan, ens vänner, sport kanske osv. Men finns där en vilja av att vara med varandra så fixar man allting. Det gäller att kunna planera in allting. Som jag sa innan, man tar vara på den tiden man har med varandra. Det kvittar vad ni gör, vem har sagt att det inte funkar att ni två sitter och gör läxor med varandra? Eller kanske kollar när han/hon sportar? Eller att han följer med dig när du och dina vänner går i stan? För mig så spelar det absolut ingen roll vad jag och mattias gör, bara jag får träffa honom så är jag nöjd. Sen vet jag ju inte hur ert förhållande är jämfört med mitt och mattias (mattias är den jag vänder mig till när jag mår dåligt, när något har hänt, när jag vill snacka, när jag behöver hjälp, när jag är rädd, när jag behöver råd..ja, alltid). Vi delar i stort sett allt med varandra, vilket gör det ännu enklare att kunna "planera" in varandra i vad man än gör. Ibland när jag verkligen vill träffa honom så fixar det oftast sig, jag får kanske följa han till gitarren eller så får vi kanske göra läxorna tillsammans.. men jag får ju träffa honom vilket var huvudsaken!
Vad långt detta blev nu då, men jag hoppas du förstår vart jag vill komma. Det bästa tipset jag har med just det problemet är att planera in varandra och snacka!! Det är superviktigt att lyssna på varandras åsikter och tankar, det finns alltid en lösning. Använd varenda liten sekund som är över, njut av ledigheterna ni har med varandra. Gissa vem jag kommer spendera mitt lov med liksom?.. Jo, mattias! (mohaha, vad jag ska trötta ut han!)
Sen finns där såna killar som är i ett förhållande men som absolut inte borde vara i det, som inte kan liksom inse att ha en flicka i sitt liv innebär att en stor del av "friheten" går bort. Men eftersom du skrev att han också klagade så har jag svårt att tro att han är sådan.
Har du mer att fråga om, eller om någon av er läsare vill ha hjälp/råd.. vad som helst! Så får ni mer än gärna höra av er, tycker bara det är sjukt kul och jag blir jätteglad när någon frågar mig om råd. Ni kan skriva på fb (Ebba Bengtsson), här eller på mailen ([email protected]) så lovar jag att göra så gott jag kan för att hjälpa till. Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback