sparade dikter ur mina dokument:

Redan efter den kvällen tillsammans med dig, var du det ända som gick runt i mitt huvud, den ända som fått mig att må så bra på så länge. och jag kände knappt dig. Men det ända jag vet är när du ler stannar hela världen runt omkring oss, jag ser bara dig. Precis som i mina tankar, du har tagit över mitt sinne. Och jag blir nästan förbannad att jag inte kan tänka klart, det är bara dig jag ser.
-

mitt hjärta slår snabbare varje gång jag hör hans namn, ett extra slag liksom. Det är det namnet jag låtsats att jag inte kan, för jag klarar inte av att prata om det eller ens höra det. Jag kan inte höra på det, bara ljudet av hans namn får mig att vilja somna in för all tid, det får mig att förlora all kontroll jag har, all makt jag byggt upp. Jag kan prata om det och se på det, för jag ser minnen av honom varje dag, överallt. Allt känns så jävla hopplöst när jag hör hans namn, det river bara upp en del av mitt liv som en gång va det finaste jag ägde, det är fortfarande det finaste, men jag äger inte det längre. Hans 'det' såkallade hjärta fick mig på fall, helt pladask. Och jag lät det inte stoppa mig en sekund, nu står jag här. Utan honom! With a broken heart

-

att ligga med huvudet i ditt knä och känna dina fingrar dras igenom mitt hår
att få alla svåra problem så mycket enklare med dig vid min sida
att hålla min frusna hand i din och promenera genom stan vid midnatt
att se dig i ögonen på något sätt ingen annan har kollat på mig förrut
att somna på kvällen och veta att imorgon, imorgon kommer du fortfarande vara min.
det är detta
som kommer göra så himla ont att minnas.

-

jag vill hålla din hand igen, jag vill se dig i ögonen igen, jag vill ligga i din famn igen, jag vill ha dina fingrar igenom mitt hår igen, jag vill se ditt leende och höra dig skratta igen, jag vill känna dina hjärtslag igen, jag vill ligga och se filmer med dig igen, jag vill få gulliga sms av dig igen, jag vill spendera flera dagar med dig igen, jag vill höra dig sjunga igen,jag vill ha dina läppar mot mina igen.
Jag tror faktiskt jag vill ha dig här mer än något annat älskling,bara du och jag.

-

Tillfällen då jag har älskat kärlek:
När han sagt: "Jag finns här för dig, och jag kommer alltid göra det, oavsett vad som händer".
När han lagt armarna om mig.
När jag fick min första kyss.
När jag frusit och han lagt sin jacka runt mina axlar.
När jag fick hans vantar och jacka under en fest när jag frös, jag nekade och sa att han skulle frysa "nejdå" sa han, men jag visste det. Eftersom det var nästan början av oktober.
När han sjöng en låt i mitt öra som beskrev min kärlek till honom när vi låg tättintill varandra.
När han dragit fingrarna genom mitt hår.
När vi gick omkring hand i hand utomhus tillsammans, samma dag som vi pratade för första gången.
När han strukit mig över ryggen.
När han smsade mig "hur mår du?" eftersom han var orolig över att jag inte mådde som jag skulle.
När jag vänt mig om för att titta på honom och jag märkt att han redan tittat på mig. Och ler.
När han kom en gång i timmen första gången vi träffades och fråga om vi kunde sätta oss och snacka.
När jag legat i hans famn och lyssnat till hans snabba hjärtslag.
När vi skrattat åt varandra, med varandra, för varandra.

Tillfällen då jag har hatat kärlek:
När han inte känner samma sak.nu.

-

Ibland kan det kännas lättare att leva kvar i det förflutna, i en känsla, i ett minne.
Men vi kan inte ägna för mycket tid till att sakna något eller någon från förr.
Det kan vara svårt att acceptera att de inte varar föralltid och att saker förändras ,människor lika så.
Ändå kan vi inte sluta tänka på hur bra det var och att vi aldrig ska få uppleva de igen, rädda att vi redan levt det och förlorat det. Visst finns det dagar jag önskar att jag kunde glömma, det som glömde mig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

har du skrivit dom själv?:p

2011-06-18 @ 14:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback