dag5, vad är kärlek?

Kärlek för mig möter man varje dag. Kärlek är lycka, vänskap, förälskad, familj- allt som får en att le. Varje dag när jag vaknar möts jag av min hund som hoppar upp i min säng och vill bli kliad för att han är glad att se mig vakna, det är kärlek för mig. När jag sen går till skolan träffar jag mina underbara vänner som får mig att skratta, det är kärlek för mig. Vid middagstid kommer mina föräldrar och syskon hem och man möter deras värme och lycka. Man får höra hur deras dag har sett ut, det är kärlek för mig. När jag sen kanske loggar in på datan, ser vänner som kommenterat om jag ser bra ut, eller bara skriver till mig, det är kärlek för mig.
Utan kärlek överlever man inte, utan kärlek är man ingenting. För vad är man utan lycka, utan sina vänner, utan sin familj, och om man har en pojk/flickvän? man är, ingenting. Har man kärlek så behöver man inte så mycket mer, då kvittar det om man har dålig ekonomi, dålig framtid. Man kan iaf le, skratta och vara glad. Och det är väl viktigast? Det tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback