Hur man gör en bild med stjärnor.

Eftersom det var ett par styckna som skrev till mig igår och frågade hur man gjorde den bilden med stjärnorna på (ett par inlägg ner) så tänkte jag göra ett inlägg om det nu så kan ni lära er, bra va? Eftersom jag suger på att förklara blir det nog mest bilder.. Men först och främst laddar ni ner ett gratis redigeringsprogram genom att klicka här.

När ni laddat ner programet och trycker på det kommer där fram en cirkel med olika material, där klickar ni på redigerare.

1.Välj en bild i vänster i sida och tryck sedan på objekt (som jag har ringat in med rött)


2. Sen finns där en minibild med ett berg eller något (inringat med rött), där klickar ni och sedan på foto.. (inringat med blått)


3. När ni då har klickat in på foto ska ni välja en bild, här kan ni spara bilden jag hade till min bild om ni vill ha den. Välj fotot du vill ha!

4.Det du nu ska göra på det röda inringade området är att välja synligheten för bilden du valt.


5. Sen är det bara till att rotera och vinkla den så den hamnar över hela bilden..eller, så som du vill ha det! Nöjd och klar? Då klickar du bara på spara nere i högra hörn.. (också markerat med rött)


6. Resultatet!


(Hittar ni inte bilden är den sparad där bild nummer ett var ifrån början, och ni kan vara lugna. Orginalet sparas i en egen mapp som görs av photoscape när man sparar bilden!) Hoppas nu ni blev nöjda med min beskrivning och om där är några frågor på allting så är det bara att säga till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback