jag gråter bara i regnet

Lät hon in. Lät hon ta.
Lät mig tro, vad hon än sa.
Jag lät det gå, svävade på moln.
Tills hon slet mig i stycken och spottade på mina sår.

Men ser det ut som om jag sörjer dig?
Mer som om jag höjer dig.
För jag kommer aldrig låta dig få se mig svag.
Jag gråter bara i regnet.
Superstolt. Hon vill veta vad jag tänker.
Men baby, om det ändå var så enkelt.
Varför vill du stå med mig i regnet?
Varför vill du riva ner mitt stängsel?
Baby, jag vet ändå vad som händer.
Så jag gråter bara i regnet.

Gav hon allt, allt jag kan ge.
Hon ville ha mer, det är sån hon är.
Ensam är stark, det är sån jag blev.
Litar inte på någon och allt är hennes fel.
Men ser det ut som om jag lackar? Nej.
Mer som om jag tackar dig.
För jag kommer aldrig mer behöva vara svag.
Jag gråter bara i regnet.
Superstolt. Hon vill veta vad jag tänker.
Men baby, om det ändå var så enkelt.
Varför vill du stå med mig i regnet?
Varför vill du riva ner mitt stängsel?
Baby, jag vet ändå vad som händer.
Så jag gråter bara i regnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback