HAITI

VARNING FÖR KÄNSLIGA BILDER!!!

 
 
 
 
 
 
Bilder tagna från http://www.svt.se

Jag önskar att jag kunde göra något mer för folket i Haiti, än att bara skicka in 50 kronor i ett sms och att ge mina tankar. Det är helt ofattbart vilken mardröm de måste leva i och uppleva just nu.

Tänk om det var jag som stått där bland en rasad värld, helt ensam utan att veta var mina föräldrar är. Tänk att inte ens veta om de lever, eller om man någonsin kommer få träffa de igen, om man någonsin skulle få veta om de lever eller om de dött . Tänk om det var jag som legat under de där rasmassorna i flera dygn och inte vetat om jag någonsin skulle få komma upp till livet, att inte veta vad som pågick där uppe. Tänk om det var jag som känt den där hungern, som längtat så mycket efter vatten. Och tänk om det var jag som fått höra de där panikslagna skriken som fyllde Haiti den där eftermiddagen för 1-2 veckor sedan, som fått se världen jag växt upp i bara rasa ner på mindre än en minut. Hur allt förvandlades till blod, svett och tårar.

Jag är så jäkla glad för att jag har tak över huvudet, en skön säng att sova i, över att vara proppmätt och att ha föräldrar som bryr sig om mig. Vi har det så jävla bra. Och det är nästan så att jag skäms, jag vill göra mer än att ligga i min säng om kvällen och skänka en tanke.

Kommentarer
Postat av: SARA

så sjukt hemskt är det!!!

ryser i hela kroppen av texten du skrev, riktigt fint!

2010-01-24 @ 17:38:42
URL: http://hheysaraa.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja vi måste stanna upp ibland och tänka till...

fint skrivet

love you

2010-01-28 @ 13:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback