ITALIEN

 
 
 
 
 
Jag&min syrra på Luna park, Poolen, Abbe&jag äter slushie, Abbe på stranden, Abbe på stranden.

Jag vill tillbaka, till mitt hem. Där jag känner mig hemma, till mitt älskade land Italien.
Att gå på stranden varje morgon och se på alla sandtorn,snäckor och bananbåtar.
Att se alla leende man möter och alla folk som försöker sälja handdukar och allt möjligt.
Att ha sandkorn mellan tårna var man än går och hålla en av dom godaste glassarna i handen.
Det är det jag saknar! jag vill känna att jag är lycklig, lycklig på riktigt!
Att ha vart där 6 gånger räcker inte för mig, jag vill dit igen.. jag ska dit igen.
Varför ska det vara så att pengar aldrig räcker till?varför ska man behöva ha pengar för att vara lycklig?

Mamma och pappa..
jag lovar att inte behöva äta glass varje dag.
jag lovar att inte så handla mycket saker.
jag lovar inte behöva äta nutella varje dag på morgonen.
jag lovar att jag kan spara pengar till resan.
jag lovar att inte handla så mycket kläder nu innan
jag lovar att spara,sälja,sommarjobba,tjäna pengar.
jag lovar att jag inte behöver äta på vägen upp.
jag lovar att jag inte behöver godis varje dag
jag lovar att passa abbe.
jag lovar att inte behöva ha en tjejkväll så jag kan shoppa.
jag lovar att jag inte behöver cykla på dom röda cyklarna.
jag lovar att jag kan gå över allt så vi slipper slösa bensin.
jag lovar att jag inte behöver åka karuseller på luna park.
jag lovar att jag inte behöver gå in på ett internet café.
jag lovar att jag inte behöver gå in i en spelaffär och spela.
jag lovar att vi inte behöver köpa solstolar så vi kan ha platser.
jag vet att jag alltid säger att jag lovar, men verkligen denna gången. jag lovar! Jag kan göra allt, jag gör vad som helst för att komma tillbaka, Italien är mitt allt, det är mitt hem.

Allt jag vill är att komma tillbaka!


Kommentarer
Postat av: e.

vad heter din bror egentligen?

eller heter han Abbe? :D

2010-02-21 @ 18:41:49
Postat av: e.

vad heter din bror egentligen?

eller heter han Abbe? :D

2010-02-21 @ 18:42:14
Postat av: elin

fin bloggg!!! :) härliga bilder

kolla gärna in min blogg;)kram

och släng gärna in en komentar eller två:)

2010-02-21 @ 21:31:50
URL: http://elinsblogg.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback