Dag22, det här upprör mig.

Det första som kom upp i mitt huvud när jag läste upprör så va det alla dom fattiga barnen som får vara med om barnarbete, det upprör mig så jävla mycket! Brukar kolla på såna program/dokumentärer osv om det.. OCh det är hemskt, så man vill gråta. Min mamma är också den personen som tycker detta är hemskt så vi brukar faktiskt sitta och prata om sånthära. I snart ett år har jag hela tiden strävat efter betygen så jag kommer in på läkarlinje senare så jag kan jobba för Röda Korset! (det har jag iförsig aldrig berättat för någon..)
Men japp, det upprör mig väldigt mycket. På hur dom sitter och jobbar när dom är i 6års-åldern, och knappt tjänar några pengar på det. Screw the money igentligen, att dom bara måste göra det är så fruktansvärt... borde inte dom skratta och leka med alla andra barn?usch..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback