Svar #1

vad du gillar mest? Mina vänner och min familj- anledningen till att jag lever idag!

hur är det att vara ebba? Just nu.. tufft! Väldigt tufft, visst jag kan ha vissa dagar då allt är så himla bra, tänk er helt felfritt fina vänner och glad familj att komma hem till - det är mina bra dagar. Mina tuffa dagar 70 % av mitt liv, vilket jag inte vill prata om faktiskt.

hur gammal blir din blogg detta året? 2 ÅR i juli (om man räknar med min gamla blogg!!) kan inte fatta det.

vart vill du åka? Om du menar semester, säger jag bara en sak. VÄRLDEN RUNT, och tro mig. en dag kommer jag göra det.
varför är du så otroligt söt? Aw, tack! Tackar mina föräldrar för det, hehe..

när du hör ordet ''skunk'' vad tänker du på då? hm.. en liten skunk vid namnet Ijda, haha älskling <3

vem är du mest med i skolan? Ijda och Ida.

älskar du dina vänner? Över hela mitt hjärta

favorit färg? Har ingen, men svart passar till allt!

favorit mat? Grillat (om du känner mig och min familj borde du fatta, vi är som beroende av det)

har du din egen stil? Jag är mig själv, och klär mig efter det jag tycker är snyggt och det jag trivs i. Så ja, jag har min egen stil.

är du alltid dig själv? Alltid.

vem är din allrabästavän? Jag har ingen allra bästavän, dom som är mina närmaste vänner är mina bästavänner.

Favorit ämne i skolan? Jag säger såhär: alla FÖRRUTOM MATTE OCH NO

Favorit objekt att fota? Typ blommor, människor m.m - exakt dom! Människor och natur.

Favorit modetidning? Elle (eller Ell som jag uttalar det, hehe)

Vem skulle du inte kunna leva utan? Min mamma.

Är du kär just nu? Nej.

Hur många gånger har du varit riktigt riktigt kär?
1 gång. Och ja jag vet, jag är 13 snart 14 år och vissa tänker säkert herregud, hon vet ju ingenting om kärlek hon är bara barn. Men tro mig, jag var kär!

dina bästavänner? Erika, Ida, Ijda och Sara.

Kan inte du berätta lite mer om din sjukdom? sjukdom och sjukdom kallar det inte sjukdom, jag är mjökprotein allergiker! Det finns två olika sett man inte kan tåla mjölk på, Laktosintolerant och Mjölkprotein. Skillnaden är att om dom tar bort sockert i mjölken är man laktosen och proteinet i mjölken är man m.protein allergiker. Så alltså, jag kan inte dricka laktos produkter utan jag måste äta/dricka havre eller Soja produkter. Om jag äter för mycket mjölk får jag kramper i magen/tarmen (vilket är dödligt!). Jag har haft stunder innan jag fick reda på detta då jag trodde helt seriöst jag skulle dö av smärtor, så ont hade jag! Och jag mådde dåligt konstant. Man får kramper i magen/tarmen vilket gör att jag inte kan stå,gå,sitta eller ligga och då får man panik (jag får det iaf) senare spyr jag i massor, och sedan får jag diarré. Detta har hänt ett antal gånger och det är det värsta jag har varit med om vill jag tala om för er!!

Vilken linje vill du gå på?
Frisör.

När du slutar skolan vad ska du göra då?
Efter gymnasiet? Då tar jag mitt pick och pack och drar och ser världen.

Vad har du för mobil? En Sony Ericsson W715

ebba älskar att..? Överraska folk, och se dem bli glada.

ebba hatar att..?
Se folk lida.

skriv 5 saker vi inte vet om dig?
Jag måste ha mina fötter någonstans när jag sitter i skolan, får panik annars. Jag börjar alltid gråta av filmer/serier/tv-prg - you get it. Om jag ser en person jag aldrig sett förr i t.ex Stocholm och sen ser personen ett halvår senare, känner jag igen personen (har alltså förmåga att komma ihåg folks ansikte). Jag vill bli en modellfotograf. Jag och min kompis Ijda har stått modeller när vi var små till en sko och klädesaffär.


Klickbara bilder! Men there it is, Jag till vänster och Ijda till höger.

varför börja du blogga? För jag tyckte det var intressant (Och Erika trigga mig lite haha)

brukar du svära? Inte jättemycket faktiskt, jag gjorde det nästan alltid innan men nu gör jag det mest när jag slår mig.

tittar du på dina vänners utseende eller tittar på på insidan ?
Alltså, jag tror faktiskt nästan alla folk kollar lite på utsidan, men sen är det också lite pga hur man har som personlighet. Jag är t.ex aldrig den som vågar gå fram och skaffa nya kompisar, utan jag umgås mest med mina barndomsvänner! Så jag vet inte riktigt..lite kanske? Jag försöker att inte göra det, självklart!

vad brukar du göra på fritiden? Jag försöker ägna min tid åt läxor +kompisar, vilket är svårt! Men det beror också på dag för dag, har vi läxor sitter jag hemma och gör läxan men om inte är jag med kompisar.


Kommentarer
Postat av: ijda the king!

vad är det vär j*vla bild på mig?HAHA!!

snyggast ever asså!

<3

2010-04-21 @ 18:04:28
URL: http://photosbyida.blogg.se/
Postat av: Maja

vad ful ida här hahhah !

2010-04-23 @ 21:19:26
URL: http://majseen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback